vrijdag 24 september 2010

Fotoshoot Yolanda


Afgelopen zondag heb ik samen met Theo van Mourik van Fotokring Geleen en model Yolanda in de binnenstad van Geleen een fotoshoot gedaan. Uitgangspunt van de shoot was samen met Theo experimenteren met "off camera flash" en uiteraard voor Yolanda enkele mooie foto's voor haar portfolio.

We hebben gekozen voor de lokatie bij het nieuwe winkelcentrum bij de ingang naar Jan Linders. Theo heeft hier een serie opnames gemaakt van Yolanda bij de gesloten rolpoort en ik had het idee om foto's van Yolanda te maken in een winkelstraat met een achtergrond met winkelreclames. Ik had hierbij een paar foto's van Neil van Niekerk in mijn achterhoofd.

Dit is de eerste foto die ik van deze shoot heb uitgewerkt.
Voor deze opname zijn drie reportage flitsers gebruikt. De hoofdflitser staat camera rechts met een "shoot through" paraplu en een ½ CTO gel. De tweede flitsers staat links van Yolanda in de winkelportiek als invulflits, ook met een paraplu zonder gel. De derde flitser staat hoog links achter Yolanda als haarlicht. Deze flitsers is voorzien van een zelfgemaakte snoot.
De foto is verder bewerkt in Photoshop en daarna in de plugin AdJust van Topaz labs. Met deze plugin heb ik op de achtergrond een pseudo HDR bewerking toegepast en daarbij Yolanda ongemoeid gelaten. Als laatste is er nog een kader toegevoegd met Photoframe Pro van OnOne software.

Ok, dat is de informatie over deze shoot en deze foto. De komende dagen zal ik de rest nog uitwerken en deze op mijn flickr account plaatsen.

See you next time.

1 opmerking:

Unknown zei

Mooie bewerking Peter,

Ben zelf ook al bezig met de foto's, ze zullen binne korte tijd zichtbaar zijn, en och ja nogmaals bedankt Jolanda.

Groet,

Theo