donderdag 8 april 2010

Tekentablet II

Even mijn eerste bevindingen met het Wacom tekentablet. Zoals ik al hat geschreven ben ik gestart met een eenvoudig tablet van Wacom de Bamboo. Het tablet dat ik heb is een A6 tablet. Dit kleine formaat is dan misschien een beperking. Daar een positie op het tablet met de pen 1:1 overeenkomt met een positie op het scherm beweegt de cursor dus redelijk snel over het scherm. Indien je iets meer geld wilt uitgeven adviseer ik dan ook minimaal een A5 tablet te kopen.
Echter wat betreft het gebruik zijn mijn eerste ervaringen erg positief. Eenmaal gewend aan de werkwijze met de pen en de absolute positionering is het een lust om mee te werken. Niet alleen is het minder vermoeiend (daar je meer gebruik maakt van de fijne motoriek i.p.v. de grove moteriek) maar ook werkt het veel nauwkeuriger dan een muis. Dit merk je vooral met vrijstaand maken en retoucheer werkzaamheden.
Kortom mijn eerste bevindingen zijn erg positief en werken met een tablet is wat mij betreft echt een aanrader.
Meer informatie over Wacom tablets vindt je hier.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Peter,

Zelf heb ik ook een pen tablet, maar ben er niet zo handig mee. Ik ben zo gewend aan de muis dat ik er de moeilijkste selecties mee gemaakt krijg, sinds kort heb ik een draadloze muis, ben je van dat koordje af dacht ik, maar door de batterijen en zender weegt hij wel wat meer, het lijkt niets maar toch is het goed merkbaar, valt een beetje tegen dus.
Misschien moet ik wat meer oefenen met de pen en wordt het uiteindelijk toch mijn vriend.
Je moet wel wat meer gaan bloggen, meer als een maand geen artikel.

Theo